Wat is NOVA?

NOVA is een studentenvereniging met circa 700 leden. De vereniging is in 1988 opgericht en bestaat nu dus al 25 jaar! NOVA heeft geen ontgroening en geen verplichtingen, Voor ons is iedereen hetzelfde of liever gezegd zichzelf. Bij NOVA moet niets en kan eigenlijk alles.

De SooS

Elke doordeweekse dag is de SooS geopend van 10 tot 6. Op Woensdag en Donderdag zijn we ook ‘s avonds geopend.

‘s Avonds wordt er ook gekookt zodat iedereen kan blijven eten. Elke donderdag is er een thema-avond, met bijvoorbeeld een bandje, BBQ, DJ’s en cabaret. Meer informatie over de thema-avonden vind je op de homepage.

Ook buiten de SooS is NOVA actief.

NOVAweekend: Een weekendje ergens in Nederland. Met meestal activiteiten zoals: karten, lasergamen, zwemmen en klimmen. En natuurlijk elke avond een feestje!

Wintersport: Begin Februari gaan we weer ruim een week naar de bergen: WISPO. Vorig jaar waren er 115 deelnemers.

Zeilweekend: Dit jaar gaat NOVA ook weer op zeilweekend! een weekend zeilen op de kaag!

Disputen

NOVA heeft een aantal disputen, een dispuut is een groepje vrienden dat hun vriendschap bekrachtigd heeft in een vorm van een dispuut. Binnen NOVA organiseren disputen vaak ledenavonden, thema-avonden op donderdag of ze staan bij een feest achter de bar. Wat ze buiten NOVA doen hangt af van het dispuut zelf. Er is een dispuut dat bijvoorbeeld elk jaar naar Engeland gaat. Het is voor leden mogelijk om hun eigen dispuut te beginnen, het bestuur kan je hierover adviseren.

Lidmaatschap

Nu zou je misschien kunnen denken: “Waarom zou ik lid worden?” Bijvoorbeeld, omdat je NOVA steunt in haar activiteiten, omdat je mee wilt helpen bij feesten, omdat je op de hoogte wilt blijven van de activiteiten die NOVA organiseert door middel van ons kwartaalblad en ledenbrieven, omdat je iets wilt organiseren, omdat je medestudenten van alle richtingen wilt leren kennen, omdat je eens achter de bar wil staan, omdat je korting wilt op feesten… Nou zou je misschien kunnen denken: “Wat kost me dat nou?” Weinig, maar 25 Euro per jaar!

Ik ben lid … en nu ???

Aangezien NOVA een zeer open vereniging is, wordt jou niks verplicht. Dus hangt het ook geheel af van jezelf wat je met je lidmaatschap doet. Bij het inschrijven als NOVA lid op de DIAS of daarna kun je aangeven bij welke dingen je de vereniging wel zou willen helpen. Hier zit je niet meteen aan vast, bij NOVA wordt je nooit verplicht dingen te doen die je niet wilt. Dus kom gewoon een keer naar de SooS wanneer je wilt!

Op het inschrijfformulier kan je ook aangeven of je een keer achter de bar wilt staan in de SooS of iets wilt organiseren. Je kan je ook natuurlijk altijd iemand van het bestuur vragen over het actieve lidmaatschap.

Meer weten …

In de kelder van De Haagse Hogeschool Delft zit de SooS van NOVA, daar zijn bijna altijd mensen aanwezig die je aan kan spreken voor meer informatie. Je kan je er bijvoorbeeld inschrijven als NOVA lid. Ook kun je altijd gewoon iemand van het bestuur aanspreken om zodoende antwoord te krijgen op al je vragen.

Je kunt natuurlijk ook bellen:

Of mail je vragen/opmerkingen naar info@sv-nova.nl